2014年11月14日金曜日

Chris Brown - Don't Wake Me Up 歌詞和訳







○命令・依頼・忠告・禁止を表す時は、主語を省き、動詞の原型を用います。

Watch your steps.
Wash your hands.
Be advised
Be careful!

Quiet!
Quite, please. Be quiet, please.
Attention!
Attention, please.


○禁止を表す時は、Do not (Don't) や Never を使います。

Don't wake me up!
(起こさないでくれ)

Don't be so nosy!
(そんなにうるさくするな)






[Lyrics]

Dearly beloved
If this love will only exist in my dreams
Don't wake me up

Too much light in this window
Don’t Wake Me Up
Only coffee no sugar inside my cup
If I wake and you here still give me a kiss
I was in this dreamin' about your lips

Don’t wake me up, up,up,up,up...
Don’t wake me up, don’t Wake me
Don’t wake me up...yeah...
Don’t wake me up, up,up,up,up
Don’t wake me up, don’t Wake me

So much life in the city you won't believe
Been awake for some days now, no time to sleep
If your heart is a pillow, this love is the bed
Tell me what is the music inside my head

Don’t wake me up, up,up,up,up...
Don’t wake me up, don’t Wake me
Don’t wake me up...yeah...
Don’t wake me up, up,up,up,up
Don’t wake me up, don’t Wake me

I don’t wanna fall asleep now...
I don’t wanna fall unless I'm falling for you...

Don’t wake me up, up,up,up,up...
Don’t wake me up, don’t Wake me
Don’t wake me up...yeah...
Don’t wake me up, up,up,up,up
Don’t wake me up, don’t Wake me


愛しい人
この愛が夢の中だけに存在しているなら
起こさないでくれ

この窓は明るすぎるよ
俺を起こさないで
俺のカップの中には砂糖の入ってないコーヒーだけ
目覚めて 君がまだここにいるなら キスして
君の唇を夢見ていたんだ

俺を起こさないで
どうか起こさないでくれ起こさないでくれ
俺を起こさないでくれ
俺を起こさないでくれ
どうか起こさないでくれ 起こさないでくれ

街は生命力に溢れている 君は信じないんだね
何日も起きてる もう眠る時間なんてないのさ
君のハートが枕なら この愛はベッド
俺の頭の中で流れているこの音楽はなんだろう

俺を起こさないでくれ
どうか起こさないでくれ 起こさないでくれ
俺を起こさないでくれ
俺を起こさないでくれ
どうか起こさないでくれ 起こさないでくれ

今 眠りに落ちたくなんかない
君と恋に落ちるまで 俺は眠りたくなんかないんだ
俺を起こさないでくれ
どうか起こさないでくれ 起こさないでくれ
俺を起こさないでくれ
俺を起こさないでくれ
どうか起こさないで 起こさないでくれ

0 件のコメント:

コメントを投稿